Kylig morgon

idag vaknade vi och det var mycket kallt inatt.
Vaknade många gånger och frös ,på morgonen kom min son in och lade sej på sin pappas kudde med täcket över sig..
Min dotter låg redan i sängen och berättade att det var mycket kallt.
Vi drog oss för att gå upp och när man väl gjorde det frös man mer...
Elementerna är iskalla , hyresvärden verkar vilja spara på värmen..
Men så här kan man ej bo i en längre tid , eget hus kan man ju få mera värme.
Barnen sitter just nu nerbäddade med frukost i magen framför playhouse disney.
Tänkte om man nu fick lite värme så stängs det av för ungarna skall leka då.
Just nu vill de inte leka de fryser säger de.
Min sambo lär väl en en gång ringa dessa och säga sätt på värmen det är kallt.
Det finns brister i detta hyresbolag som är stora och det kan börja läcka in i vinter om vi har otur.
Nu är det dax för dem och sätta fart på värmen och laga tacket.
Jag lär nog iallafall ringa hyresgästföreningen.
För så här skall det inte vara när man betalar dyr hyra!
Vad får man för den igentligen ja dålig hyresvärd som skiter i allt och sen blir den arg när man påpekar....
Extremt dåligt!
Jag hade tänkt skura golv men det får bli en varmare dag för det går ej ha fuktigt golv någon stund i denna kyla då torkar det aldrig.
Faktum med så går kylan igenom i fötterna så fort man sätter ner dem på detta golv.
Jag skall se till att de e tvungna att sätta fart på värmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0