Idag skall man baka pepparkakor och göra snöflingor av papper..

Min sambos son kommer idag vilket är alltid roligt. Syskonen då mina 2 barn blir glada och det är bra mycket som de har o berätta för han. Om ljus o lampor o monster.. men storebror brukar hjälpa småsyskonen och de frågar han hela tiden.. Sen skall vi baka pepparkakor o ev lussebullar med kesella så goda de blev lovar! Jag har även fint tunt papper man klipper snöflingor o sätter upp på fönster vilket brukar vara uppskattat att göra barnen älskar o hjälpa till. Jag håller på med min hemsida en hel del www.mammasdrommar.n.nu med pyssel o recept förslag. Dok är det inte på långa vägar klart. Bara början men det fylls på o det e kul! Vore kul o lära sig olika sorters äldre pyssel somnästan är bortglömt nu kanse kan man mixa det o det nya. Idag lyser solen o gnistrar mot snön är så vackert. Synd bara att min käre dotter inte är riktigt bra än. Hoppas hoppas hoppas då det är snart hon är det. Idag blir en inne dag men hoppas att snart blir en heldag ute. Snart skall man börja att rulla egna köttbullar och koka makaroner till. Eller potatis o göra sås till beroende om det till såsen finns kvar. Mina barn ser nu på kalle anka o piff o puff när de har popkorns krig rätt så kul! Har nog varit med i tvn på julafton nån gång. Hoppas det blir en fin dag o mild för alla som kommer ut och att dagen blir kanon! För alla årstider har sina tjusningar och min favorit är sommaren så klart.. Bästa tiden på året o så kul o fiska. Älskar o sitta o vänta på fisk o dra upp o laga till egen fisk med folie lite olja eller smör med färska kryddor , sen liknade gör man med bakpotatis! Pinnbröd till är gott med och då är man mätt sen efter den måltiden. Bästa med sommaren är att man kan finna smultron och blåbär o göra god nyttig efterrätt. Sen älskar jag o plocka blommor o smycka hemmet med så härligt verkligen. Men tiden går fort o man snart är där..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0