promenad / joggingbandet har kommit...

Det är ett med magnetiskt motstånd och man kan luta så det blir jobbigare. Det känns i kroppen och vaderna kommer nog vara ömma.... Men det är det värt om det betyder att man har chanse o komma ner i vikt o se bättre ut. Jag har nämligen inte kunnat tränna ont i kroppen o slut men kommit på om jag har detta hemma , då kan jag tränna även när de sover till musik. Det gjorde jag nu , dok orkar man ej så mycket när man börjar men man kan pressa sej mera och mera hela tiden sen. Att varje gång pressa lite mer o mer då borde det funka och med hjälp av hälsovakten då man tar o räknar kalorier. Sen funderar jag på o skaffa en tvåsittsig pulka åt dem o dra dem i dels e det enklare i samma o tyngre. Men dok senare fram.... Nu har jag annat problem , hitta fina byxor som inte kostar exremt mycket.. Jag tycker man ej ser något lokande alls på klädesbutikernas hyllor och galjar.. Det är nog för den avdelningen man vill vara på , det är för smått och de större kläderna skricker tant. Jag som ej ens är 30 år vill ej gå klädd som 35-45 år.. Inte vill jag ha kläder då allt syns men ungdoligt men ej översexigt. Hm om man nu någonsinn kommer ner i dessa storlekar visst köper man nåt där då men ej de som bysten hoppar ur tröjan typ. Jag vill ha vackert och enkelt många gånger med vakra tyger och snyggt utförande. Jag har dok sett snygga byxor på hm för större men fler av dem borde det vara. Och annat som en ursnygg tröja på lindex men för litet tyvärr. Jag undrar är det nån som vet vart man hittar snygga byxor i bra pris för ja större. Jag kommer göra allt i min makt jag kan för ändra detta för jag själv vill se bättre ut och må bättre. Men det finns fler än mig som e större o vill ha snyggare kläder. Jag är mycket glad över min saladschef iallafall då det e enkelt o göra goda sallader. Vad sägs om kyklingsallad med krispiga isbergsblad och oliver. Annanas tomater gurka och ljuvliga krispiga paprikabitar. Som man häller upp på en vacker tallrik och ringlar över lätt dressing. Jag gör det när jag kan o även med annat givetvis. Morötter i stavar som man dippar i lättjougurt som e smaksatt av en dipp är delikat. Man kan ju ta lite gurka då med i stavar. Dok om man skär för hand tar det sin tid men med salladschef tar det en minut typ. I morgon vet jag ej riktigt vad det blir men det blir något gott. Kommer nog baka pepparkakor som e uppskattade eller iallafall göra degen. Den skall ju stå i kyln ett tag ju typ ett dygn. Jag funderar med på att fixa varm choklad och färsk macka till dem i morgon. Sen tänkte jag göra egen glass som smälter i munnen och har äkta gräddglasssmak. Med äkta vanilj så det blir dessa svarta vaniljprickar i glassen. Själv så tänkte jag en sourbe som skall vara mindre fett o socker i. Jag tänkte med göra en sallad åt mig o annat åt mina barn. Blir nog bra jag försöker få barnen i vikt eftersom de har alltid leggat under sträcket fast de äter. Och jag gå till normalvikt... Hm ja blir o kämpa som sakt och har man vilja så fixar det sej mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0