Våran farsdag...

Vaknade vid 7.30 ca och gjorde frukost till barnen , sambon fick sova han hade jobbat natt. Märkte att våran dotter hadde feber och var bara och vara hemma. Dok blev hon pigg efter alvedon men febern gick upp o ner. Som mest då 39 annars 38-37. Min sambo åkte och hämtade sin mamma och åt på resturang med henne. Han kom hem med mat åt oss och åkte direkt och körde hem henne. Hon kom ej upp pga att hon har så lätt o bli sjuk. Han kom hem efter en stund och barnen och jag myste framför kalle anka o gänget. Sen var han hemma en stund och sedan åkte till jobbet då han jobbar natt igen. I morgon hoppas jag hon ej har feber och orkar då kunde man baka kakor och ev gå ut en stund. Vore kul och göra nått sånt. Vi skall byta åt våra hamstrar i morgon och de tycker det e kul. Bitsky han är bitsk liten hamser som verkligen vet hur man andvänder tänder, men söt dok. Sen har vi liten han e snäll och gosig min dotter älskar han. Funderar på o skaffa annan bur till liten så han får större. Fågel hade beodrat det enligt min dotter.... Ja o herr fågel har rätt, det blir ny bur. Sen så har de kört bebisbilar och mussepigg i dockvagn hela dagen. Dok blev de trötta så de somnade fort ikväll. Behöver dok hitta en svag prinsess och billampa som nattlampor så monsterna och pumpa monstret inte kommer in i rummet. Mörkrädda men det har man själv varit och då e en lampa bra altenativ. Mina charmtroll är otroligt goa de skulle krammas hela kvällen och nu är allt tyst. Det blir och plocka saker o städa lite , diska o annat mycket roligt..... Men men tur har man endå , alla har ej bostad i världen eller ens kan få barn. Så jag anser det jag har med barnen är underbar skatt. Sen är man i sverige en hel del friskare än i afrika och liknade för det finns mat och medeciner. Rent vatten mat varje dag och så det är bättre än många har fast man är så van o ser det ej på det sättet så ofta. Men man reflexerar över detta när man ser artiklar som är knasiga som 2 kvinnor som bråkade om struntsaker osv. Var en sådan artikel för några veckor sedan , tror det var ett köp av något och ansåg det ej var bra nog o få pengarna tillbaka , de skulle ha ny vara. Hm ja vad säger man , jag vore nöjd men saker som denna händer dok. Jag är glad ärligt att bo i ett land där man ser efter att folk har saker för bra liv. Man undrar hur framtiden kommer se ut då konsumtionen är hög men hoppas det finns en lösning o återandvända allt man slänger och slippa ha så hög belastning på naturen. Jag hoppas det finns lösningar på krigen med , fred på hela jorden vore nice! Vad vet man om framtiden.... inget men det är i vissa sammanhang bra. Hoppas bara en sak får en rättvist behandling frågan ang fosterbarn. De är bra hjälplösa många gånger då folk ej lyssnar. De är ju med personer med framtid , att bli dömd efter att man har varit eller är fosterbarn är fel. Det finns många saker och rätta till där för dessa barn. Lyssna på dem och låt de påverka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0