Barnen är på dagis och min sambo sover.

Det är väldigt tyst här hemma , min sambo har jobbat natt och jag har gått med barnen till dagis. de snackade mycket om vassa taggar och pippin som inte skulle äta dem. Även att hundarna bara bajsar utan att städa bort det i soptunnan. De sa det är äkligt att inte ta bort bajs , ja jag håller med men det är ej hunden som skall ta bort det utan den som går med hunden... Jaha men de kan ta spade o städa med sa min son o det var ju smart. Sen så lämnade vi syster först med bebisbjörnen som idag var hennes bebis. Och sen var det hans tur och han tog sin bil o gick o visade den för alla barnen. Sen var det bara och knalla hem igen och kolla om det var något och packa på tradera men ingen betalning hade inkommit så då blir det heller ingen packning. Men sånt e livet. Nu skall man göra det absolut det tråkigaste jobbet hemma suck... Vicka tvätt och sånt. Men hoppas det går fort för då sen kan jag ju göra annat sedan. Som förbereda maten för middagen idag tar den tid. Men gott kan det bli. Ugnen är ju urkass så när man andvänder den ja då lär man ha tålamod.. Eller så blir man vansinig. Hehe det sista är mer vanligt ju. Tänk er man skall göra kykling tex o det normalt tar ca 45 min... I denna ugn ja då e det 2.5 timmar.. Hyresvärden säger denna spis och ugn funkar sååååå bra , ja ellerhur. Nej inte alls.. Skall testa och göra en gratäng och gudarna vet hur lång tid den tar... Ja gissa gärna jag tror ca 2 timmar..... Iallafall nu skall man göra lite nytta och hoppas att dagens väder håller i sej så det blir riktigt kul o vara ute med barnen. Dom älskar det och jag älskar att vara ute. Längtar till våren och sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0