Personlig säkerhet kring identiteten..

Jag tänkte berätta om hur jag vill förändra den personliga säkerheten kring sin egen identitet. Det är ju så så fort vi föds så får vi ett personnummer som följer oss livet ut oftast om man ej är hotad och får byta. Dok är det mer sällan att det händer att man får byta vad jag förstår mot vad det behovet är i landet. Det som är sjukt är att man kan få tag på ett personnummer namn inkomst ja allt på nätet om den man vill. Nätbedrägeri är stort utbrett problem då ibland behövs ej ens personnummer när de beställer i andras namn. Och när de behövs ja de får ju tag på det ju så det garanterar ju ej att den som uppges har beställt verkligen har gjort det.. Varorna kan komma till annan adress och det finns de som får massa saker i lådan de ej beställt. Även de som har varit med om båda exemplen. Vilket inte är bra alls. Jag skulle vilja att när man får ett idkort så skulle det vara en kod eller liknande som är personlig för den personen. Så den koden skulle vara ett slags internett id. Fast på idkortet. Man skulle kunna andvända det vid affärsuppgörelser , kontakt med myndigheter via nätet. Ja allt ett id kort ger. Sen skulle jag vilja se att person nummren inte vore offentlig handling utan mer skyddade. Likaså att man ej skriver vad folk får i lön på samma sätt , kan finnas risk för utpressning ju för dem. Dok borde monsterlöner granskar men kanse ej av hela folket. Kissie tex hon har ju farit lite illa av folk som ej gillar henne vilket självklart ej är okey , inte för någon. Dok e jag inget fan av henne , men endå tycka att det är fel. Tycker alla borde få säkrare sverige och det allra personligaste uppgifterna skyddade för varför skall alla veta allt om alla? Så är det inte i alla länder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0