Kokat morotssoppa

Morotssoppa är gott och bra man kan göra utan fett i och fortfarande smakar det underbart. Samt bra för figuren , dok funderar jag ofta på vad för mer mat man kan göra som bara att värma på och bra för figuren. Älskar kyklingsallad och isbergsalad och vattenkastanjer. Kött är gott med men behövs tillagas på sånt sätt att man ej har massa fett extra till i tillagningen. Fett skall man ju ha i kosten med och föredrar de produkter som funits länge som grädde och smör dok i små mängder. Ris , pasta , och potatis har jag en mindre del av då de är massa kolhydrater i dessa. Bröd är en grej med man skall vara noga med att välja bättre bröd än bara vitt bröd som blir en enda stor deg i magen av , jag gillar de som ej är kolsvarta och har frön i. Hårdbröd är gott med vissa sorter. vill få igång på kroppen regällt på fettförbräningen och energin. Få komma i vissa storlekar man kämpar för o komma i , dok är viktminskning inget som går snabbt och bör gå i ett stadigt och kontrollerat sätt ner som fortgår. Att man ändrar småsaker hela tiden till det bättre och inte tar allt på en gång. Typ om man är en som har mycket socker i saker så dra ner stadigt ner men i lagom takt så det ej blir att man ej orkar takten. Äter man helt enkelt för mycket så dra ner på det som bygger upp detta mest och byt ut det mot nyttigare. ät man som mättar och helst sakta då du blir mätt fortare. Drick helst vatten så mycket det går istället för dricka och annat. Detta tar tid men funkar dok... Jag har haft problemet att jag har varit svag för socker och salt men det har jag dragit ner en del på. Nu om jag skulle komma upp i den forna mängden skulle det bara äkla mig vore inte ens gott. Så det är ju det att man kämpar hela tiden sen så funkar det o då börjar man med nästa sak.... Men nu e jag fantasilös dok på resept , nått förslag vill ha något nytt lättlagat och gott som är bra mat trött på det man hela tiden man äter.... Har ni förslag? Vore tacksam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0