Fosterbarn o familjer. Låt barn vara lyckliga!

Jag blir så arg på alla socialsekriterare som tror de vet allt o kan bedömma allt rätt. Förstöra för folk e ju de bra på med sina lagar , men hjälpa de som behöver de som mår dåligt tar de oftast ej upp! Bor man på fosterhem ja man e utlämnad händer det nått stöder soc fosterföräldrarna ej barnen oftast . Säger de ljuger o har problem vilket e så lätt o få till men saningen då.... Jag anser det e sällan man hittar på grova saker för att skada andra när man e barn. Har själv blivit utsatt för socialas klor och ja jag mådde så illa att jag ville dö. Men efter mina barn kom ja då vände det för de e mitt allt verkligen , men att soc får göra hur som helst ja det e sjukt. Om de missköter sej ja då kan de bli chef på annan enhet! Säg mig på vilket annat ställe funkar det så... Det som händer ja man blir anklagad för det ena o andra medans den som gjort nåt går fri men ja barnet e det som får genomlida övergrep o annat sen skuldläggas. Vettigt? Antar det e så fel det kan bli , av det som hände mig har det gjort att jag hatar verkligen min kropp mår illa av den o nu när man gått upp ja än värre... Men vet med att sociala lär ta sitt ansvar o göra det rätta be om ursäkt o skadestånd för lidande, för man har då fått lidigt under barndomen ju. Man borde ej ha överlevt ens om det vore riktigt men jag vet att jag har en mening i att finnas om det är för barnen ja helt ok men tror även att jag har skyldighet att få detta i dagsljus , att man behandlar ej barn illa och sedan skiter i detta. Det behövs en hel del ändringar som verkligen inte finns idag o alla som e plaserade.. Lär lagar , regler och sociallagar. Plugga så ni vet era rättigheter för det e det viktigaste att kunna. Ge ej upp blir det några som helst förhandlingar ja sök efter en bra advokat , fråga andra vad de tycker om den välj en själv nöjd dej inte med den som blir tilldelad.. Skriv dagbok om vad som händer , räknas som bevis.Sen i olika övergrep behövs olika bevis spar på dem så du vet var de e.. Viktigast ge ej upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0